Ahad, 23 Januari 2011

Kamera

Cerita pasal kamera lagi. Buat masa ni, aku ada koleksi 3 kamera. Tak termasuk kamera kat henpon aku. hehehe..First kamera aku jenis Fuji. Abah beli masa darjah 6. Mana tah aku letak kamera tu.


 Kamera yang aku beli kemudian tahun 2000. Masih ada lagi. Dah jadi tukun jer. Buat koleksi...
Richo
Model : RZ-735 (f = 35-70mm) Super Macro. Aku beli dlm RM 300++. Masa tu aku baru keje kat JBD USJ. Lama gak aku pakai kamera nih.


Next kamera aku. Digital kamera. Aku beli dari Jan. Tahun 2002 kalau tak silap. First digital kamera aku. Antara Kamera digital awal yg ada kot.

Jenama : i
Model : IC526
Digital/Video Camera. (640X480) VGA

Kamera ketiga aku Canon. Aku beli sekenhen dari Nik. Dia beli tahun 2006. Pastu jual kat aku tahun 2008. Kamera ni dah berjalan jauh oooo... Dah sampai Beijing, LA, Vegas, London, Dubai, Shanghai n Hanoi. Masih elok lagi, cuma penutup bateri longgar pasal aritu terjatuh.. waaa.... Hangin satu badan. Dah terpaksa pakai selotape. Kamera ni dulu aku bawak gi merata. Pegi keje, outing dll.. Pasal sentiasa dalam pouch henpon aku. Memang tak pernah tinggal la kiranya. Sehingga la tahun 2009 bila aku beli henpon baru Nokia N78, aku dah tak bawak kamera ni merata cam dulu. Bateri dia still ori, tak penah tukar. Memang tahan giler bateri nih.
Canon
Model : IXUSi 5mp (6.3-14.9mm 1:3.2-5.4)
Zoom Lens 2.4X
Digital Zoom 10X


 Target aku sekaranggg...... Tak bley tahan ooooooo...

5 ulasan:

  1. halo brad.. saya ade kamera ic526 sebiji macam urs tapi aku tak ingat mana aku simpan cd driver dia.. aku nak minta kalau u ade driver for that model...
    thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. sori.. baru bukak. aku cek balik ada tak aku simpan kotak dia. Bagi email. apa2 hal aku mail

      Padam
    2. Same here.. Ada x Driver iC526 tu..?

      Padam
    3. Salam, Sorry bro. Puas dh cari. x sure kat mana perginye box dia. Kalau jumpa nnati saya bagitau

      Padam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam