Jumaat, 21 Januari 2011

DSLR

Cite pasal Dslr lak nih. Rasanya kalo tak silap, aku start pegang SLR masa umur 9 thn (1984). Masa tu digital tarak lagi. Abah aku masa tu baru beli SLR jenama Chinon

Rasanya model atas nih. Budak2 tau je time tu. Last2 abah ajar cara2 guna. Memang mencabar guna SLR nih, semuanya manual. Bukan mcm sekarang. Last skali aku pegang masa form 6 (1994). Lepas tu aku busy dengan keje. Pastu sambung study kat ITM. terus aku lupa ngan kamera. Abis study aku pun keje. Nyaris2 aku dah nak beli Canon awal 2000 dulu, tapi tak jadi.. huhuhu... Tak ingat pulak pasal apa aku tak jadi beli. Lama juga la hasrat nak beli tu tertangguh. Sampailah ke hari ni.

Tahun 2011 ni, target aku adalah......


 
DSLR D7000
Announced : 15-09-2010
The D7000 is a high-quality mid-class D-SLR that will respond to user demands for a variety of the latest camera technologies and functions, enabling them high-quality, high-definition shooting.
Price: RSP RM 4,998.00 (with AF-S DX Nikkor 18-105mm f/3.5-5.6G ED VR); 
RSP RM 4,398 (body only)
 
Harga dalam RM4000-4500 dah boleh dapat complete with kit. Gedebak-gedebuk... dalam RM5500 kot flash... etc... Kite tunggu bulan April nih camne......

3 ulasan:

  1. Farish..aku jeles...aku cekau yg beginner punya jer....huhu D7000...best tuh...tak terjangkau olehku...huhu

    BalasPadam
  2. aihhh, dah ada blog pasal DSLR nih, bagus2. blh join club ni bro...

    BalasPadam
  3. Mcna : Tgh kire bajet nih.. tunggu bln april baru tau. Angan2 jer nih

    Rie: Apa kata ko tolak D7000 ko kat aku... murah2 dah laaa... hahahaha....

    BalasPadam